|
Scenariusz spotkania z rodzicami
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1456 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
By poznać świat wartości dzieci warto przyjrzeć się wartościom preferowanym przez ich rodziców Przy wejściu na salę uczestnicy wykonują wizytówki - (wypisują swoje imię i przyklejają na sobie w widocznym miejscu) Witam zebranych. Siadamy w kole
- rundka pozwalająca poznać się i wyrazić swoje lęki i oczekiwania wobec zajęć
Aby dowiedzieć się czegoś więcej o sobie proponuję stworzenie widokówki osobistej, która ułatwi prezentację.
Pomoce: kartki białego papieru, flamastry, kredki, taśma klejąca Przebieg: rozdajemy uczestnikom materiały, na ścianie zawieszamy wzór widokówki, którego każdy z nas wykonuje w dowolny sposób, pisząc lub symbolicznie rysując. Miejsce urodzenia Moja rodzina Imię Moja praca Moje marzenia
Po wypełnieniu widokówki uczestnicy siadają w kręgu i każdy kolejno mówi o sobie. Ostatnim akcentem tego działania jest zawieszenie swojej widokówki na ścianie w sali.
Z moich doświadczeń: Zwykle proponuję grupie zasadę. Mówimy tyle ile chcemy i jak długo chcemy.
Metoda dłonie
Rodzice otrzymują odrysowaną i wyciętą dłoń swojego dziecka. Na każdym palcu tej dłoni wpisują dokończenie myśli - oczekiwań wobec swojego dziecka. Chciałbym aby moje dziecko ......... Następnie kartki (dłonie mieszamy) i rodzice losują jedną z nich, by odczytać zapisane oczekiwania.
Metoda słoneczko
Rodzice otrzymują po kilka małych karteczek. Na jednej wypisują imie swojego dziecka, a na pozostałych charakterystyczne cechy, zachowania, postawy. Wypisane kartki rozkładają na wzór słoneczka i w środku kartka z imieniem dziecka, a wokół z wypisanych cech promienie. Refleksje: na temat jak się mają nasze oczekiwania wobec dziecka do rzeczywistości? Skąd się biorą te oczekiwania? Czy dzieci są w stanie je spełnić?
Wartości ogólnoludzkie
Na przygotowanym wcześniej kartonie wypisuję jedna po drugiej różne wartości
wiedza samowystarczalność bezinteresowność indywidualizm wrażliwość na innych pieniądze dobra praca uczciwość samodzielność krytycyzm siła przebicia życie w prawdzie
Zadaję rodzicom pytanie W które z wymienionych wartości chcieliby państwo wyposażyć swoje dziecko na dalsze życie? Zadaniem rodziców jest postawienie trzech kropek (po jednej kropce na wartość) przy wybranych przez siebie wartościach.
Wspólna analiza informacji z planszy -które wartości są dzisiaj preferowane -jak daleko odeszliśmy od wartości pielęgnowanych poprzez naszych dziadków -czy może warto zmienić coś w swoim życiu?
Praca indywidualna
Co dobrego dziecko wynosi z faktu uczęszczania do przedszkola Rodzice udzielają odpowiedzi na pytanie według schematu
wiedza wartości ......... społeczne / ............. co dobrego / samoocena umiejętności dziecka ................ ...............
Wyrażanie nastroju
Jak czuję się jako rodzic, którego dziecko tworzy społeczność przedszkolną. Na koniec jedno zadanie podsumowujące dzisiejsze spotkanie. Co mi się podobało? a co nie. Opracowała: Anna Fionik Ewa Kulik
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|